پخش رسمی کانال فارسی‌زبان «آی فیلم ۲» در آستانه فرا رسیدن نوروز به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت‌های ایران، افغانستان و تاجیکستان، آغاز شد. به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، آیین بهره برداری (پخش رسمی) کانال چهارم شبکه آی فیلم با حضور رئیس رسانه ملی و مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار […]

پخش رسمی کانال فارسی‌زبان «آی فیلم ۲» در آستانه فرا رسیدن نوروز به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت‌های ایران، افغانستان و تاجیکستان، آغاز شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، آیین بهره برداری (پخش رسمی) کانال چهارم شبکه آی فیلم با حضور رئیس رسانه ملی و مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.

پخش «آی فیلم ۲» با هدف تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی کشور‌های هم زبان و همسایه، بعد از مرحله پخش آزمایشی انجام شده و در کنار کانال‌های عربی و انگلیسی شبکه آی فیلم توسعه پیدا یافته است.

مخاطبان اصلی این شبکه، فارسی زبانان آسیای مرکزی به ویژه کشور‌های افغانستان و تاجیکستان با چند ده میلیون جمعیت و همچنین دیگر علاقه‌مندان به زبان فارسی در سراسر دنیا است.

فیلم، مجموعه‌های تلویزیونی (سریال) و ویژه برنامه‌هایی مانند موسیقی و ایران شناسی به صورت ۲۴ ساعته از این کانال پخش می‌شود.