به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، «صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان امروز در پیام تصویری که به خبرگزاری صداوسیما ارسال کرده بود با بیان اینکه نخستین محموله اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی از ایران وارد شهر هرات شد، گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران […]

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، «صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان امروز در پیام تصویری که به خبرگزاری صداوسیما ارسال کرده بود با بیان اینکه نخستین محموله اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی از ایران وارد شهر هرات شد، گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و کنسول گری‌های ایران و افغانستان در هرات و مشهد مقدس، مجوز انتقال نخستین محموله اکسیژن را از ایران به استان هرات دریافت کردیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به رغم محدودیت‌ها و درگیربودن با کرونا به کمک‌های خود برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در غرب افغانستان ادامه می‌دهد و در صورت امکان، امیدواریم اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در کل افغانستان را تامین کنیم.

صدیقی فربا اشاره به شیوع موج سوم کرونا در افغانستان گفت: درپی تماس‌های دولت افغانستان با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، دریافتیم که کمبود اکسیژن مهمترین نیاز بیماران کرونایی در افغانستان است و ما هم این مشکل را مشکل خود دانستیم و برای تامین اکسیژن مورد نیاز افغانستان اقدام کردیم.

قبل از این نیز وزارت بهداشت و درمان افغانستان از کمبود شدید اکسیژن به عنوان یک مشکل جدی در برابر درمان بیماران کرونایی در این کشور یاد کرده بود.

افغانستان تلاش می‌کند اکسیژن مورد نیاز خود را از کشور‌های همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران وارد کند. هم اکنون افغانستان در اوج شیوع موج سوم کرونا قرار دارد.