به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هيئت وزيران در جلسه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور و ، آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اصلاح کرد. بر اساس این اصلاحیه، در موضوعات غیرامنیتی، متقاضي موضوع این آیین نامه مي تواند تا […]

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هيئت وزيران در جلسه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور و ، آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اصلاح کرد.

بر اساس این اصلاحیه، در موضوعات غیرامنیتی، متقاضي موضوع این آیین نامه مي تواند تا يك سال پس از وصول پاسخ نهايي، درخواست تجديدنظر خود را به استانداري يا نمايندگي سياسي و كنسولي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور ارايه كند.

هم چنین، عدم ارسال پاسخ روشن ظرف سه ماه توسط مرجع امنيتي به منزله فقدان مشكل امنيتي تلقي مي شود و در اين صورت و در فرض اعلام رسمي فقدان مشكل امنيتي، اداره ثبت احوال محل تولد مادر ايراني موظف به صدور كارت ملي و شناسنامه براي فرد مورد نظر است. در صورت اعلام صريح وجود مشكل امنيتي از سوي مراجع مذكور، رد درخواست توسط استانداري به متقاضي ابلاغ مي شود. اين تصميم ظرف يك سال از تاريخ ابلاغ آن به متقاضي در كميسيون تابعيت وزارت كشور قابل تجديدنظرخواهي است. اين كميسيون موظف است ظرف شش ماه در خصوص اين درخواست، تصميم گيري نهايي و نتيجه را براساس نظر مرجع امنیتی به متقاضي ابلاغ كند.

⁦⬅️⁩دسترس به متن کامل آیین‌نامه در این‌جا

⁦⬅️⁩دسترسی به تغییرات آیین نامه در اولین اصلاحیه در این‌جا