ملت افغانستان در هجوم ناجوانمردانۀ شوروی، آن قدرت اسطوره ها و ارتش قدرتمند آن را با قدرت ایمان و اتکال به خدای بزرگ و اعتماد به خویش درهم کوبید حضرت امام خمینی(ره) جهاد ملت افغان و تحمل رنج هاى دوران مبارزه، به خاطر اسلام بود. هيچ عامل ديگرى نمى‌توانست اين ملت مؤمن را در برابر […]

ملت افغانستان در هجوم ناجوانمردانۀ شوروی، آن قدرت اسطوره ها و ارتش قدرتمند آن را با قدرت ایمان و اتکال به خدای بزرگ و اعتماد به خویش درهم کوبید

حضرت امام خمینی(ره)

جهاد ملت افغان و تحمل رنج هاى دوران مبارزه، به خاطر اسلام بود. هيچ عامل ديگرى نمى‌توانست اين ملت مؤمن را در برابر فشارهاى رژيم كمونيست و دست‌نشانده و ابرقدرت شرق سابق، تا اين حد، سرسخت و مقاوم سازد.

مقام معظم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

سالروز شکست و خروج مفتضحانه قوای ارتش سرخ شوروی یا همان ابرقدرت وقت که با مقاومت و مجاهدت ملت غیور و شرافتمند و حماسه ساز افغانستان اسلامی به وقوع پیوست را به همه مردم عزیز این کشور تبریک عرض می نماییم.

امروز افغانستان عزیز بیش از هر روز به امنیت، آرامش و آبادی نیاز دارد و این گوهر درخشان و ارمغان ارزشمند فقط و فقط به دست ملت غیور، آزاده، سخت کوش، هوشمند و مسلمان این کشور رقم خواهد خورد.

امید است جهانیان به زودی شاهد افغانستانی امن، آرام و آباد باشند. یاد و خاطره همه دلیر مردان و شهدای گرانقدر دوران جهاد افغانستان، که یادآور عرصه های ایثار و مقاومت و سخت کوشی در برابر شداید است را گرامی می داریم.

انجمن دوستی ایران و افغانستان