در دیدار مشاور بهداشت معاون دوم رییس جمهور افغانستان با قایم مقام بیمارستان میلاد، توسعه مناسبات در حوزه بهداشت و درمان؛ تعامل در حوزه نظام سلامت همکاری‌های علمی و آموزشی مورد تأکید و توجه قرار داده شد. به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، احمد جاوید عالمی، مشاور بهداشت معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در […]

در دیدار مشاور بهداشت معاون دوم رییس جمهور افغانستان با قایم مقام بیمارستان میلاد، توسعه مناسبات در حوزه بهداشت و درمان؛ تعامل در حوزه نظام سلامت همکاری‌های علمی و آموزشی مورد تأکید و توجه قرار داده شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، احمد جاوید عالمی، مشاور بهداشت معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در سفر به جمهوری اسلامی ایران و در راستای توسعه مناسبات ایران و افغانستان و با همکاری و هماهنگی انجمن دوستی ایران و افغانستان، از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد و بخش‌های تخصصی آن بازدید و با آقای دکتر صفی‌خانی، قائم‌مقام این بیمارستان دیدار و مذاکره کردند.

در این دیدار توسعه مناسبات در حوزه بهداشت و درمان؛ تعامل در حوزه نظام سلامت همکاری‌های علمی و آموزشی و نیز مطالعه و بررسی در خصوص پروژه‌های مشترک مورد تأکید و توجه قرار داده شد.

دکتر عالمی از توانمندی‌های علمی و درمانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستاوردی موفق در همسایگی افغانستان یاد کرد و گفت: علاقه‌مندی مردم و اطباء افغانستان در بهره‌گیری از این  ظرفیت بسیار مشتاقانه خواهد بود.

صفی‌خانی، قائم‌مقام ریاست بیمارستان فوق تخصصی میلاد نیز ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و افغانستان اظهار داشت: بیمارستان میلاد در همه عرصه های علمی، آموزشی، درمانی آمادگی کامل را برای همکاری با کشور دوست و برادر افغانستان دارد.

اسماعیلی، رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان نیز ضمن تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های علمی- آموزشی و نیز بهداشت و درمان  استفاده از ظرفیت های بی‌بدیل بیمارستان میلاد تهران را فرصت خوبی برای توسعه بهداشت و درمان مردم عزیز افغانستان ارزیابی کرد.