«محمد کوهگرد» مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: ترانزیت کالا از طریق گمرک «ماهیرود» به افغانستان در هشت ماه نخست سال جاری، ۱۱۰ درصد رشد داشته است. وی افزود: در سال جاری شش هزار و ۱۷۶ کامیون از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده که از نظر تعداد کامیون، ۱۱۰ درصد رشد داشته است. […]

«محمد کوهگرد» مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: ترانزیت کالا از طریق گمرک «ماهیرود» به افغانستان در هشت ماه نخست سال جاری، ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال جاری شش هزار و ۱۷۶ کامیون از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده که از نظر تعداد کامیون، ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

کوهگرد گفت: طی این مدت همچنین به وزن ۱۵۶ هزار و ۹۳۵ تُن کالا به افغانستان ترانزیت شده که از لحاظ وزن، ۸۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: کالاهای ترانزیت‌ شده به افغانستان شامل آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل و بادام هندی بوده است.

وی گفت: این اقلام از کشورهای ترکیه، امارات، روسیه، اندونزی و ویتنام طی هشت ماه در سال جاری به افغانستان ترانزیت شده است.

افغانستان بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند و مرزهای مشترک با ایران، یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت کالا به این کشور به شمار می‌روند.