انجمن دوستی ایران و افغانستان با صدور بیانیه ای اهانت نیروهای آمریکایی به قرآن کریم را که با همه اصول انسانی و ارزش های بشریت مغایرت دارد محکوم نمود. در این بیانیه با اشاره به اینکه ملت سلحشور و آزاده افغانستان در طول سالهای جهاد و مقاومت از هیچگونه تلاشی در صیانت از ارزش ها […]

انجمن دوستی ایران و افغانستان با صدور بیانیه ای اهانت نیروهای آمریکایی به قرآن کریم را که با همه اصول انسانی و ارزش های بشریت مغایرت دارد محکوم نمود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ملت سلحشور و آزاده افغانستان در طول سالهای جهاد و مقاومت از هیچگونه تلاشی در صیانت از ارزش ها و باورهای ملی و دینی خود دریغ نورزیدند، بر ضرورت حفظ حرمت مقدسات مسلمانان بویژه قرآن کریم به عنوان مشعل هدایت و راهنمای بشریت تأکید شده و این نکته یادآوری گردیده است که در طول تاریخ، مسلمانان همواره با نثار جان خود از مرزهای اعتقادی و حریم مقدسات خود دفاع کرده اند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این نکته که امروز مردم افغانستان بیش از آنکه عزادار از دست دادن تعدادی از هموطنان خود باشند، عزادار تعرض به مقدسات خود هستند، بر ضرورت محاکمه و مجازات عاملین قرآن سوزی در افغانستان جهت تسکین آلام مسلمانان تأکید شده است.

در پایان این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدا و مجروحان اعتراضات مردمی به این حادثه تلخ، اظهار امیدواری شده است که ملت مسلمان افغانستان در پرتو ارزش ها و اعتقادات دینی خود بیش از پیش به عزت و سربلندی و سعادت و پیشرفت دست یابند.