رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان با تأکید بر اینکه اگر ما مسلمانان در این عصر به وحدت نرسیم، مانند لقمه‌ای برای شکم دشمنان خواهیم بود، افزود: امت اسلامی به اقتدار و قدرت مادی نیاز دارد و رسیدن به قدرت مادی و معنوی تنها در سایه وحدت ممکن است زیرا با وحدت منافع اسلام محفوظ می‌ماند […]

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان با تأکید بر اینکه اگر ما مسلمانان در این عصر به وحدت نرسیم، مانند لقمه‌ای برای شکم دشمنان خواهیم بود، افزود: امت اسلامی به اقتدار و قدرت مادی نیاز دارد و رسیدن به قدرت مادی و معنوی تنها در سایه وحدت ممکن است زیرا با وحدت منافع اسلام محفوظ می‌ماند و از مظلومین مسلمان در هر نقطه از جهان دفاع می‌شود.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ تهران: مولوی حبیب الله حسام در وبینار منطقه ای جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به مناسبت هفته وحدت و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که از نام امت اسلامی پیدا است، دین از مسلمین وحدت و برادری را می‌طلبد.

وی افزود: معنای امت زمانی محقق می‌شود که یک امت متحد، متفق و برادر باشند و تا زمانی که امت اسلامی مطابق خواست قران کریم به یک امت واحد و شریک منافع و مصالح و دارای برنامه‌ای فرهنگی و اجتماعی نباشد، امت اسلامی به هیچ مقصدی نمی‌رسد.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان با بیان اینکه امت اسلامی از درون با فتنه‌های نفاق و کشمکش روبرو است، گفت: دشمنان اسلام راه پیروزی را در نفاق در دنیای اسلام جستجو می‌کنند و نفاق به دشمن فرصت می‌دهد که امت اسلامی را به شکست برساند .

وی با تأکید بر اینکه اگر ما مسلمانان در این عصر به وحدت نرسیم، مانند لقمه‌ای بر شکم دشمنان خواهیم بود، افزود: امت اسلامی به اقتدار و قدرت مادی نیاز دارد و رسیدن به قدرت مادی و معنوی تنها در سایه وحدت ممکن است زیرا با وحدت منافع اسلام محفوظ می‌ماند و از مظلومین مسلمان در هر نقطه از جهان دفاع می‌شود.

مولوی حبیب الله حسام ادامه داد: سومین نیاز امروز امت اسلامی اجماع سیاسی در کل جهان اسلام است که باید بر اساس قبله واحد، قرآن واحد، و پیامبر واحد شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام آشوب‌هایی که در دنیای اسلام شاهد آن هستیم به دلیل رونق یافتن اختلاف و نفاق داخلی است که دشمنان اسلام آن را مدیریت می‌کنند. بنابراین امت اسلامی نیازمند است که از هر گوشه دنیا ندای وحدت بلند شود و مسلمانان در هر فرصت و استعدادی که هستند صدای وحدت را سر بدهند و آن روز است که دشمنان در مقابل اسلام به ذلت می افتند.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان تأکید کرد: بعثت و رسالت پیامبر(ص)، وحدت خواهی در میان امت اسلامی است و رسالت پیامبر اقتدار و سروری مسلمین بر بشریت و رها کردن انسان ها از جاهلیت و مظاهر جاهیلت و کفر و شرک بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام امت واحد می‌خواست و امت واحد را به دنیا معرفی کرد، گفت: اگر ما بر خلاف نبی اکرم گام برمی داریم، به نفع دشمنان خدا و رسول کار می‌کنیم و اگر خط مشی پیامبر(ص) را دنبال می‌کنیم، باید راه برادری و همکاری را در پیش گیریم.

مولوی حبیب الله حسام گفت: اولویت زندگی ما امروز باید نجات فلسطین و تمام جوامع مظلوم جهان باشد و تنها راه نجات، در وحدت و همصدایی است. بنابراین باید در سرتاسر اسلام این داعیه را تبلیغ کنیم و در این راه باید سعی و جهاد کنیم تا مسلمانان به وحدت برسند و دشمنان دستشان از امت اسلامی کوتاه شود.