رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از منافع ملت افغانستان دفاع می کند و همواره در مسیر صلح و ثبات پایدار در کنار آن‌ها خواهد ایستاد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای وحید جلال‌زاده عصر روز گذشته (شنبه) در دیدار با آقای امیر گل شاهین […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از منافع ملت افغانستان دفاع می کند و همواره در مسیر صلح و ثبات پایدار در کنار آن‌ها خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای وحید جلال‌زاده عصر روز گذشته (شنبه) در دیدار با آقای امیر گل شاهین رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان به پیوند‌های عمیق فرهنگی و روابط حسنه دو ملت اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حد امکانات خود شرایط یکسانی را برای سکونت اتباع افغانستان فراهم کرده است و اکنون دانش‌آموزان و دانشجویان افغان در مراکز علمی و آموزشی مشغول تحصیل هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از منافع ملت افغانستان دفاع کرده و همواره در مسیر صلح و ثبات پایدار در کنار آن‌ها خواهد ایستاد.

وی در ادامه حضور نیرو‌های نظامی خارجی در منطقه را باعث گسترش ناامنی دانست و بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از روند صلح و مذاکرات بین‌الافغانی بدون مداخله خارجی تاکید کرد.

آقای جلال زاده همچنین آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای افزایش سطح رایزنی میان کمیسیون‌های مجالس دو کشور از جمله کمیسیون فرهنگی به منظور تبادل تجربیات در زمینه‌های قانونگذاری، گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد.
آقای امیر گل شاهین رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان نیز در این دیدار اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوند افغانستان و ایران در طول تاریخ دانست و ضمن تشکر از حمایت‌های مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان افزود: هرگز کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را در روز‌های سخت فراموش نخواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان افغانستان همچنین گفت: کشورش متعلق به همه گروه‌ها و احزاب افغانی بوده و توسل به خشونت از سوی هر جریانی به ضرر ملت افغانستان است.
وی در ادامه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه خواست دولت قانونی و ملت افغانستان را در مسیر استقرار صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.