رئیس سازمان بیمه سلامت از برنامه ریزی برای پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی خبر داد. «محمدمهدی ناصحی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۱۰۰ قلم دارویی که با افزایش قیمت در سال گذشته پوشش بیمه‌ای آن‌ها انجام نشده بود، اکنون تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم تا پرداخت از جیب مردم کاهش یابد، از ۵۶۰ […]

رئیس سازمان بیمه سلامت از برنامه ریزی برای پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی خبر داد.

«محمدمهدی ناصحی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۱۰۰ قلم دارویی که با افزایش قیمت در سال گذشته پوشش بیمه‌ای آن‌ها انجام نشده بود، اکنون تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم تا پرداخت از جیب مردم کاهش یابد، از ۵۶۰ قلم دارویی که پارسال افزایش قیمت داشتند، اکنون همه آن‌ها تحت پوشش بیمه هستند.

وی با تاکید بر تلاش برای تحت پوشش قرار دادن بیشتر دارو‌های مورد نیاز مردم در سال ۱۴۰۱ افزود: درباره دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج اغلب دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند به جز برند‌های خاصی که قیمت خیلی بالایی دارند بقیه دارو‌های این بیماران پوشش بیمه‌ای دارند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اگر ساماندهی ارز اتفاق افتد، برنامه سازمان غذا و دارو با همکاری بیمه‌ها این است که در مسیر پوشش و جبران ما به التفاوت بیمه اعمال شود و پرداختی مردم در دارو‌های خارج از نسخه (OTC) هم کاهش یابد.

ناصحی با اشاره به اینکه البته همه دارو‌های خارج از نسخه پرکاربرد نیستند، گفت: ۴۲ قلم داروی خارج از نسخه در پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: نظارت بر مصرف دارو‌های خارج از نسخه مهم است و قرار گرفتن این دارو‌ها در پوشش بیمه‌ای قطعا مصرف این دارو‌ها را منطقی‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نسخه الکترونیک از گام‌های مهم در ساماندهی پوشش بیمه‌ای دارو‌ها و اعمال قواعد است اگر بخواهیم ارز ترجیحی دارو ساماندهی کنیم با دیدن جوانب و تامین منابع مالی و اختصاصی به موقع آن فقط از طریق نسخه الکترونیک و پوشش همگانی بیمه میسر است.

دکتر ناصحی ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه سازمان برنامه بودجه و برنامه زمان بندی شده از جهت اعتباری از این طرح، بدهی موسسات، مراکز و دانشگاه‌ها که بدهکار هستند پرداخت شود و علی الحسابی هم در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد، چون نقدینگی مراکز و داروخانه‌ها کم می‌شود که این موضوع به چرخه توزیع و تولید آسیب می‌زند.

وی گفت: برنامه وزارت کشور و وزارت بهداشت در حال بررسی است تا کسانی که از اتباع خارجی در کشور هستند بتوانند از خدمات حداقل و پایه سلامت برخوردار شوند و افزایش قیمت‌ها نتواند به گرفتن خدمت آسیب بزند.