همایش «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی» با حضور کارشناسان، فرهنگیان، نمایندگان نهادها و مهاجرین افغانستانی، نماینده مردم مشهد، معاون استانداری و مشاور آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد. حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت امام خمینی خطر […]

همایش «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی» با حضور کارشناسان، فرهنگیان، نمایندگان نهادها و مهاجرین افغانستانی، نماینده مردم مشهد، معاون استانداری و مشاور آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کشور افغانستان , امام خمینی ,

حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت امام خمینی خطر جریان نفاق را خطرناکتر از جریان کفر می دانست.

وی همچنین افزود: امام خمینی همواره با تحریف چه در مسایل دینی و چه در مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز مقابله می کردند.

پژمانفر گفت: امام خمینی(ره) به وحدت اسلامی نگاه ویژه ای داشتند، ایشان شخصیتی نبودند که انحصار در یک جغرافیا داشته باشند.

کشور افغانستان , امام خمینی ,

جت الاسلام گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در سخنانی اظهارداشت: امام خمینی(ره) قرن ۲۰ را متحول و قلب ها را مجذوب خویش کرد.

وی افزود: امروزه درسراسر دنیا، صدایی نیست که در مخالفت با استکبار باشد و این صدا الهام گرفته از اندیشه امام خمینی(ره) نباشد.

گنابادی‌نژاد، اعتقاد به اسلام ناب محمدی  و نفی اسلام آمریکایی را از یکی از راهکارهای امام(ره) برای حل مشکلات جهان اسلام دانست.

کشور افغانستان , امام خمینی ,

حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی راستی رئیس دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد نیز وحدت، انسجام و همبستگی را یک راهبرد اساسی در نهضت امام خمینی (ره) خواند و گفت: بدون تردید وحدت و انسجام برمبنای قومیت ، طائفه، نژاد و زبان از دیده گاه امام راحل ( ره) مردود است.

به باور هاشمی، مؤلفه های وحدت درمکتب و نهضت امام امت، چراغ راه مسلمانان‌ جهان در برون‌ رفت از معضلات و مشکلات امروز جهان اسلام است.

کشور افغانستان , امام خمینی ,

هاشمی نژاد مشاور آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی در این همایش، قرن گذشته را قرن امام خمینی(ره) نامیدند. زیرا در شرایطی که جهان به دو قطب شرق و غرب وابسته بودند. اندیشه ناب اسلامی توسط امام خمینی(ره) ظهور و بروز کرد.

به گفته وی، امام جوانانی را پرورش داد که الگویی برای سایر مبارزین شدند و اندیشه امام را در سراسر جهان گسترش دادند.

هاشمی نژاد، گفت یکی از اعجاز نهضت امام خمینی(ره) این بود اگر به اصل و ریشه اعتقادات خود برگردیم، در مقابل دشمنان پیروز می شویم.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه شعر نویسی و مقاله نویسی، سخنرانی برخی از کارشناسان، اجرای سرود گروه خورشید هشتم و مداحی نیز از دیگر برنامه‌های ارائه شده در این همایش بود.