«قلندر عباد» وزیر بهداشت دولت موقت طالبان در سفر به مشهد و دیدار با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به شرایط دو کشور ایران و افغانستان، اکنون بهترین و مهمترین زمان برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف و به ویژه خدمات درمانی ایران است. قلندر عباد افزود: با وجود ظرفیت‌های مختلف پزشکی، حضور […]

«قلندر عباد» وزیر بهداشت دولت موقت طالبان در سفر به مشهد و دیدار با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به شرایط دو کشور ایران و افغانستان، اکنون بهترین و مهمترین زمان برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف و به ویژه خدمات درمانی ایران است.

قلندر عباد افزود: با وجود ظرفیت‌های مختلف پزشکی، حضور متخصصان و خدمات درمانی ویژه و مطمئن از سوی ایران، افغانستان نیازی به کشور‌های دیگر ندارد.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته ایران تجارب بسیار خوبی در موضوع بهداشت و درمان بدست آورده و ما به دنبال استفاده از این تجربه‌ها در زمینه‌های مختلف برای مردم افغانستان هستیم.

وزیر بهداشت دولت موقت طالبان اضافه کرد: ما برای اجرای طرح‌های درمانی و پزشکی از جمله تکمیل بیمارستان کابل، کلینیک درمانی، تبادل استاد و دانشجوی پزشکی مشتاق هستیم. ایران به ما کمک کند و تمامی این جلسات بصورت عملیاتی در اسرع وقت انجام شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دولت سیزدهم یک راهبرد قوی همکاری با کشور‌های همسایه در موضوعات دیپلماتیک و فرهنگی دارد.

یعقوبعلی نظری افزود: با توجه به نزدیکی فرهنگ، مذهب و زبان، ما آمادگی داریم تا ظرفیت‌های خراسان رضوی را در افغانستان به کار بگیریم و در این راه در نزدیک‌ترین زمان گروه‌های متخصصین خود را به کشور افغانستان می‌فرستیم تا از مراکز درمانی این کشور بازدید کنند و قرارداد‌هایی بین دو کشور برای خدمات‌رسانی امضا شود.

در پایان این نشست نیز وزیر بهداشت دولت موقت طالبان از بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد بازدید کرد.