اداره‌_اشتغال_اتباع_خارجی وزارت کار، برای جلوگیری از حضور فیزیکی افراد، #پروانه_کار مهاجرانی را که در فروردین ماه منقضی می‌شد به مدت دوماه تمدید کرد. با ادامه شیوع کرونا پروانه کارهایی که در اردیبهشت منقضی می‌شوند هم به مدت یک ماه تمدید شده است. محسن ابراهیمی، رئیس این اداره جریمه‌ی به کارگیری کارگران خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان […]

اداره‌_اشتغال_اتباع_خارجی وزارت کار، برای جلوگیری از حضور فیزیکی افراد، #پروانه_کار مهاجرانی را که در فروردین ماه منقضی می‌شد به مدت دوماه تمدید کرد. با ادامه شیوع کرونا پروانه کارهایی که در اردیبهشت منقضی می‌شوند هم به مدت یک ماه تمدید شده است.

محسن ابراهیمی، رئیس این اداره جریمه‌ی به کارگیری کارگران خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان در سال ۱۳۹۹ را به ازای هر روز  ۳۰۵هزار و ۹۰۴ تومان اعلام کرد.

نیروی کار خارجی غیرمجاز شامل دو دسته از افراد می‌شود: مهاجرانی که اقامت قانونی دارند اما مجوز اشتغال در آن شغل را ندارند و مهاجران بدون مدرکی که به صورت غیرقانونی در ایران ساکن هستند.

طبق پژوهشی که انجمن دیاران انجام داده بطور متوسط سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر به صورت غیرقانونی به ایران وارد و از آن خارج می‌شوند. این روند طی ۱۰سال اخیر پابرجا بوده. قریب به اتفاق این افراد کارگرانی هستند که در مشاغل فصلی و به صورت غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی به کار گرفته می‌شوند. این پژوهش در این‌جا قابل مطالعه است.