نمایندگان جامعه جهانی در دیدار با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته اند که از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان حمایت خواهند کرد. دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عبدالله عبدالله با نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، سفرای کشورهای کمک کننده برای انتخابات، نمایند ناتو و […]

نمایندگان جامعه جهانی در دیدار با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته اند که از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان حمایت خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عبدالله عبدالله با نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، سفرای کشورهای کمک کننده برای انتخابات، نمایند ناتو و اتحادیه اروپا دیدار و‌ گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، نمایندگان این کشورها به ریاست و همآهنگی سازمان ملل متحد دیدگاه‌ها،‌ پیشنهادات و نگرانی‌های خود را در باره برگزاری انتخابات در افغانستان ارایه کرده اند.

آن ها، در این نشست هم‌چنان تأکید کرده‌اند که از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان حمایت می‌کنند.

رئیس اجرایی نیز در این دیدار تاکید کرده است که مردم افغانستان به تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات باورمند اند.

آقای عبدالله گفته است که دیدگاه‌ها و نگرانی‌های آنان را در سطح حکومت مطرح می‌کند و بعد از مشوره و رأی‌زنی در این زمینه تصمیم اتخاذ خواهد شد.

پیش از این قرار بود که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ بیست و نهم ماه سرطان سال جاری برگزار گردد، اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که برگزاری انتخابات در این تاریخ ممکن نیست.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات چند روز قبل در یک نشست خبری گفت که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی با تأخیر و در ۶ میزان سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.