به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله راکتی در شهر کابل دستکم ۸ نفر جان باختند و بیشتر از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. صبح امروز مناطق دوم، نهم، دهم، پانزدهم، یازدهم و شانزدهم شهر کابل با ۲۳ راکت مورد هدف قرار گرفت که بر اثر این حمله دستکم ۸ نفر […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله راکتی در شهر کابل دستکم ۸ نفر جان باختند و بیشتر از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

صبح امروز مناطق دوم، نهم، دهم، پانزدهم، یازدهم و شانزدهم شهر کابل با ۲۳ راکت مورد هدف قرار گرفت که بر اثر این حمله دستکم ۸ نفر جان باختند و بیشتر از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله راکتی در شهر کابل را برعهده گرفت. داعش عنوان کرد که با ۲۸ راکت ساختمان ریاست جمهوری، سفارت های دولت های صلیبی! و مقرهای نیروهای افغانستان را مورد هدف قرار داده است.

حملات راکتی علیه شهر کابل درحالی صورت میگیرد که آمریکا در هفته گذشته اعلام کرد تعداد نیروهای آمریکایی تا قبل از سال نو میلادی از ۴۵۰۰ به ۲۵۰۰ نفر کاهش پیدا خواهد کرد، پس از آن فرمانده ناتو و همچنین مخالفان ترامپ در آمریکا از احتمال قدرت گیری داعش در افغانستان پس از عقب نشینی آمریکا از این کشور خبر دادند.
به نظر میرسد تلاش هایی در حال انجام است تا کم شدن تعداد نیروهای آمریکایی(و ناتو) در خاک افغانستان را به افزایش قدرت داعش در این کشور مرتبط کنند و اینطور القا کنند که با خروج نیروهای اشغالگر از خاک افغانستان سناریوهایی مانند سناریوی داعش در عراق در افغانستان نیز اتفاق خواهد افتاد.

مشخصا این سناریو سازی ها دو هدف اصلی را دنبال میکنند:
سناریو اول: تهدید و ارعاب دولت و مردم افغانستان و همراه سازی افکار عمومی جهان برای توجیه ادامه حضور نیروهای ناتو و آمریکا در خاک افغانستان
سناریو دوم: خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان و سازماندهی یک سلسله از اتفاقات(مانند عراق) به نفع داعش و کمک به داعش برای افزایش قدرت این گروه در افغانستان و ایجاد بهانه های لازم برای برگشت دائمی، پررنگ تر و قوی تر از گذشته.

سوال بسیار واضح و روشنی که هر ذهن پرسش گری باید بپرسد این است که چگونه با حضور گسترده نیروهای امنیتی خارجی و داخلی و حضور نظامی گسترده آمریکا و ناتو در افغانستان در این سالها، تاکنون امنیت حتی پایتخت یک کشور تامین نشده است؟! چگونه ممکن است اعضای گروهک داعش که در مناطق مشخص و محدودی از افغانستان حضور دارند و همچنین از نفوذ و قدرت بسیار بسیار ضعیفی در این کشور برخودار اند بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند و دست به چنین اقداماتی بزنند؟!
همه اینها در کنار شواهد موجود از کمک آمریکا به داعش نشان از وجود یک پروژه بلند مدت و خطرناک در افغانستان دارد.