«اسکندر مؤمنی»، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با «مارکوس پوتزل»، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) و هیئت همراه دیدار کرد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، در این دیدار ضمن بیان اقدامات و دستاوردهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران، بر این نکته تأکید شد […]

 «اسکندر مؤمنی»، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با «مارکوس پوتزل»، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) و هیئت همراه دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، در این دیدار ضمن بیان اقدامات و دستاوردهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران، بر این نکته تأکید شد که کشورمان همواره حامی صلح، توسعه و امنیت پایدار در افغانستان و منطقه بوده و تجربه اقدامات ایران نیز شاهد این مدعا است.

مؤمنی همچنین با اشاره به همکاری کشورمان با دفاتر سازمان ملل  و اجرای طرح‌ها و اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با مواد مخدر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران و این ستاد برای همکاری با سازمان ملل و اجرای طرح‌های کشت جایگزین، توسعه پایدار و کاهش تولید در افغانستان تأکید کرد.
همچنین مارکوس پوتزل ضمن قدردانی از اقدامات ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و به‌ویژه مبارزه با مواد مخدر، از کشورمان خواست تا سازمان ملل متحد و مأموریت خود را به منظور دستیابی به راه حل پایدار یاری کند.