وابسته فرهنگی ایران در هرات از انتشار یک مجموعه شعر در افغانستان خبر داد. اشعار این مجموعه در قالب‌های: غزل، غزل مثنوی، رباعی و دوبیتی سروده شده اما بیشترین فراوانی با قالب زیبای غزل است. در توضیح این مجموعه شعر آمده است: مجموعه لعل و گهر بنام «دردی که انتها نداشت» از سینه آکنده از […]

وابسته فرهنگی ایران در هرات از انتشار یک مجموعه شعر در افغانستان خبر داد. اشعار این مجموعه در قالب‌های: غزل، غزل مثنوی، رباعی و دوبیتی سروده شده اما بیشترین فراوانی با قالب زیبای غزل است.

در توضیح این مجموعه شعر آمده است: مجموعه لعل و گهر بنام «دردی که انتها نداشت» از سینه آکنده از درد برخاسته و با پاکی، خلوص و حقیقت صیقل یافته و با فن ادیبانه و با زبان نغز سروده شده است.

نکته‌هایی که در این مجموعه قابل لمس است و این مجموعه شعر را از دیگر مجموعه‌ها متمایز و ممتاز ساخته نخست: زیبایی‌های ظاهری شعر است یعنی با زبان بسیار ساده ولی شیرین سروده شده است. دوم: داشتن تطابق با حقایق عینی این روزگار و همچنان بیان آن با زبان عوام که برای همگی قابل درک و فهم است و استفاده از کلمات محاوره‌ای روز که خود یکی از امتیازات از لحاظ زیبایی‌های شعری است.

سوم: شعر با طبع سروده شده است یعنی در زمان طولانی و به گونه که هر گاه طبع شاعر در حالت جذبه شعری بوده همان وقت سروده شده است نه اینکه به فرمایش کسی و برای کسی، که این را می‌توان از خواندن این مجموعه به خوبی لمس کرد.