⭕️ درد نادیده گرفته شدن… ـــــ نقل‌قولی از عبدالحکیم وفا، تهیه‌کننده رادیو دری ما وقتی به ایران مهاجرت كردیم زحمت‌مان روی دوش خودمان بود. مهاجران كار كردند و زحمت كشیدند، هزینه چندانی برای ایران نداشتند و زن و مرد با زور بازوی خود نان پیدا كردند و سربار جامعه نشدند. اما در ایران آن سال‌ها […]

⭕️ درد نادیده گرفته شدن…

ـــــ نقل‌قولی از عبدالحکیم وفا، تهیه‌کننده رادیو دری

ما وقتی به ایران مهاجرت كردیم زحمت‌مان روی دوش خودمان بود. مهاجران كار كردند و زحمت كشیدند، هزینه چندانی برای ایران نداشتند و زن و مرد با زور بازوی خود نان پیدا كردند و سربار جامعه نشدند. اما در ایران آن سال‌ها ما یا اصلا دیده نشدیم یا اگر هم دیده شدیم، لهجه‌مان مورد تمسخر قرار گرفت و هر جا اسم یك قاچاق بر افغانستانی پیدا شد، آن را پررنگ كردند. نمی‌گویم مهاجران خلافی نداشتند، مسلما در بین مهاجران هم نخبه و هم نخاله دیده می‌شود، مثل هر جای دنیا اما خوبی‌های مهاجران نادیده گرفته شد و همه به بدی هایشان پرداختند. 

هیچ‌كس ندید زحمات نخبگان فرهنگی مهاجر را برای تعاملات فكری یا زحمت مهاجرانی را كه هیچ دیواری بالا نرفت مگر این‌كه آجرهایش دست‌های آنها را بوسیده باشد. وقتی ایران درگیر جنگ تحمیلی شد هم مهاجران در دفاع از ایران كمك كردند، اما جامعه این موضوع را چندان ندید. 

↗️ متن کامل را در اینجا بخوانید.