احمد مسجد جامعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مردم افغانستان به دلیل حضور طالبان و داعش، گفت: «در این شرایط ناشران ایران می توانند بخشی از تولیدات فرهنگی خودشان را به نویسندگان افغانستان با حق تالیف مناسب اختصاص بدهند. در حال حاضر نویسندگان صاحب نامی از افغانستان در ایران حضور دارند. می توانیم […]

احمد مسجد جامعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مردم افغانستان به دلیل حضور طالبان و داعش، گفت: «در این شرایط ناشران ایران می توانند بخشی از تولیدات فرهنگی خودشان را به نویسندگان افغانستان با حق تالیف مناسب اختصاص بدهند. در حال حاضر نویسندگان صاحب نامی از افغانستان در ایران حضور دارند. می توانیم با این سیاست، اهتمام خودمان را به زنده ماندن زبان فارسی در کشور همسایه و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در افغانستان نشان بدهیم.»
هشتمین آیین مردمی کتابگردی برگزار شد.
هنگامه خجسته ای که مشعل دار رواج کتاب و روحیه کتابخوانی در میان مردم شده است. هشتمین پویش  کتابگردی در شرایطی برای روشن ماندن چراغ  کتابفروشی های محلی تلاش کرده که دخل و خرج نشر و نوشتار در میانه تحریم و گرانی؛ کمبودها و کاستی ها ؛ استیصال و تنگدستی بدترین روزهای خود را می گذارند. اما رسم و روال نوپای کتابگردی درهمین مدت اندک توانسته نشاط و پویایی را به  کتابفروشی ها به عنوان بخشی از فضاهای عمومی شهر وارد کند.
امسال نیز کتابگردی مانند رسم سال های گذشته  با کمک ناشران و کتابفروشی ها و با حضور اثربخش عالمان و فاضلان ؛ دانش پژوهان و اندیشمندان ؛ نویسندگان و مترجمان، هنرمندان و هنروران ؛ مدیران ومسئولان برگزار شد.