«خلیل الرحمان حقانی» وزیر مهاجرین دولت موقت طالبان در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت‌های بیشتر در عرصه آموزش، بهداشت و سایر نیازمندی‌های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد. وی همچنین اظهارداشت که با برقراری نظام جدید در افغانستان، امنیت در این کشور تأمین شده و با فساد […]

«خلیل الرحمان حقانی» وزیر مهاجرین دولت موقت طالبان در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت‌های بیشتر در عرصه آموزش، بهداشت و سایر نیازمندی‌های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد.

وی همچنین اظهارداشت که با برقراری نظام جدید در افغانستان، امنیت در این کشور تأمین شده و با فساد و قاچاق مواد مخدر مبارزه جدی صورت می‌گیرد که این همه به نفع کشورهای همسایه و منطقه می‌باشد.

حقانی در ادامه نیزاز ایران و سایر همسایه‌های افغانستان نیز درخواست کرد که با توجه به تغییراتی که در افغانستان به وجود آمده است، در تحکیم روابط حسنه و نزدیکی ملت‌ها بیش از پیش بکوشند.

سید حسن مرتضوینیز در این دیدار ضمن یادآوری از سهولت‌های فراهم شده برای مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، از ادامه همکاری با افغانستان و عرضه خدمات بهتر و بیشتر برای مهاجرین سخن گفت و بر ادامه روابط دوستانه میان دو کشور تأکید کرد.