روسای هیأت های مذهبی مهاجرین افغانستان عصر روز چهارشنبه ۳۰/۶/۹۰ در فرهنگسرای اندیشه با رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان دیدار و در فضایی صمیمی به طرح دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند. در آغاز این دیدار رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی داشتن […]

روسای هیأت های مذهبی مهاجرین افغانستان عصر روز چهارشنبه ۳۰/۶/۹۰ در فرهنگسرای اندیشه با رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان دیدار و در فضایی صمیمی به طرح دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند. در آغاز این دیدار رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی داشتن یاد و خاطره استاد برهان الدین ربانی، به معرفی برخی فعالیت های انجمن پرداخته و برخی اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن در سالهای اخیر را تشریح نمود. وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ارتباط گسترده هیأت های مذهبی با اتباع افغانستان مقیم ایران بویژه جوانان تأکید کرده و این هیأت ها را بستر مناسبی برای رشد ارزش های اخلاقی و معنوی دانست. آقای دکتر بیابانی نایب رئیس انجمن نیز در این نشست به تشریح اقدامات آموزشی انجمن برای اتباع افغانستان در ایران و افغانستان پرداخت و با اشاره به تأسیس دانشگاه های رجاء و خوارزمی در کابل، آمادگی انجمن را برای مساعدت به مهاجرین افغانستان در امور آموزشی اعلام نمود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محقق ارزگانی به نمایندگی از روسای هیأت های مذهبی در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و همچنین تسلیت شهادت استاد برهان الدین ربانی، از خدمات جمهوری اسلامی ایران و انجمن دوستی ایران و افغانستان برای بهبود شرایط مهاجرین افغانستان تقدیر و تشکر کرد. وی همچنین با تشریح فعالیت های فرهنگی هیأت های مذهبی مهاجرین افغانستان، بر ضرورت رفع برخی مشکلات و دغدغه های اتباع افغانستان تأکید نمود و خواستار آن شد تا مسئولین ذیربط در جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفع موانع قانونی در زمینه تحصیلات حضوری اتباع افغانستان در مقطع متوسطه و نیز امکان دریافت گواهینامه رانندگی مساعدت نمایند.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان نیز در پایان این نشست به حاضران در جلسه اطمینان داد که دغدغه ها و مشکلات مطرح شده به مسئولین اجرایی منعکس و پیگیری های لازم صورت خواهد پذیرفت.