رحمت الله نبیل، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان گفته است که در ماه‌های آینده مشکلات امنیتی در کشور بیشتر خواهد شد اما او بر این باور است که نیروهای امنیتی توانایی مقابله با این مشکلات را دارند. مجلس نمایندگان افغانستان امروز رحمت الله نبیل، رئیس امنیت ملی، نورالحق علومی، وزیر داخله و افضل امان رئیس […]

رحمت الله نبیل، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان گفته است که در ماه‌های آینده مشکلات امنیتی در کشور بیشتر خواهد شد اما او بر این باور است که نیروهای امنیتی توانایی مقابله با این مشکلات را دارند.
مجلس نمایندگان افغانستان امروز رحمت الله نبیل، رئیس امنیت ملی، نورالحق علومی، وزیر داخله و افضل امان رئیس اپراسیون وزارت دفاع را به دنبال حمله مهاجمان به پارلمان، نا امنی در شماری از ولایات، عدم توزیع تذکره الکترونیکی و تقرری‌ها در این ارگان‌ها استجواب کرد.
رئیس امنیت ملی در اظهارات خود در مورد حمله مهاجمان به پارلمان افغانستان گفت، تا کنون شش بار حمله بر پارلمان طرح ریزی شده بود که پنج حمله خنثی و یک حمله انجام شد.
گروه هشت نفری از مهاجمان مسلح دوشنبه هفته گذشته، ساختمان شورای ملی افغانستان را هدف حمله قرار دادند. در این حمله یک مهاجم در نخست یک مهاجم موتر بمب‌گذاری شده را انفجار داد و هفت مهاجم دیگر پس از چند ساعت با نیروهای امنیتی، از پا در آمدند.
بر اساس آمارهای قوماندانی امنیه کابل، در این حمله دو غیر نظامی کشته و بیست و هشت نفر دیگر زخمی شدند.
در این حمله مهاجمان مجهز به سلاح‌های سبک و سنگین بودند و رئیس امنیت ملی نیز در این مورد گفت: سئوال اینجاست که چگونه ۳ راکت انداز، ۴ میل کلاشینکوف،۳۲ فیر مرمی، ۳۴ قبضه بمب دستی و ۲۶ عدد فیوز بمب دستی تا نزدیکی ساختمان شورای ملی انتقال داده شده بود .
رئیس امنیت ملی در مورد وضعیت امنیتی کشور بدون ارائه جزییات بیشتر گفت که مشکلات امنیتی در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد.
او در اظهارات خود به موضوع تفاهمنامه استخباراتی میان اداره امنیت ملی افغانستان و سازمان استخباراتی پاکستان نیز اشاره کرد و گفت که این تفاهمنامه تا کنون امضا نشده است.
او در این مورد گفت که در هفته جاری، پیش نویس تفاهمنامه استخباراتی میان افغانستان و پاکستان به شورای امنیت ملی خواهد رفت.
رئیس امنیت ملی تاکید کرد که این تفاهمنامه باید از پنج مرحله بگذرد و بدون امضای خودش، تفاهمنامه ضمانت اجرایی ندارد.
رحمت الله نبیل، در مورد حضور داعش در افغانستان گفت که برنامه بزرگی برای مبارزه با این گروه طرح ریزی شده است.
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین کشور گفته بود که داعش در حال حاضر در بیست و پنج ولایت افغانستان حضور دارد.