«جیمز ماتیس»  وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که آمریکا به همکاری روسیه در امر مبارزه علیه تروریسم در افغانستان امیدوار است. وی گفت: در حال حاضر فقط  می‌توانیم  بگویم که ما در از بین بردن تروریسم در افغانستان به همکاری های روسیه امیداریم. اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است. […]

«جیمز ماتیس»  وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که آمریکا به همکاری روسیه در امر مبارزه علیه تروریسم در افغانستان امیدوار است.

وی گفت: در حال حاضر فقط  می‌توانیم  بگویم که ما در از بین بردن تروریسم در افغانستان به همکاری های روسیه امیداریم. اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می شود که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی گفته که کشورش آماده است تا در امر مبارزه با تروریسم در افغانستان با آمریکا همکاری کند.

در یک دهه گذشته، آمریکا سعی کرده است تا برای روسیه در مسایل افغانستان نقش برجسته ای داده نشود و مسکو در حاشیه تحولات افغانستان قرار داشته باشد.

اما در این اواخر، روسیه بارها از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را یک تهدید برای افغانستان و منطقه به ویژه کشورهای آسیانه میانه خوانده است.

گزارش هایی وجود دارد که روسیه برای مهار داعش در افغانستان با گروه طالبان در تماس است. مساله ای که روسیه آن را به شدت رد کرده است.