«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت. عبدالله گفت: از وقوع حادثه‌‌ای صبح امروز جمعه در بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متأسف هستیم. این رخداد را به خانواده‌ سردار سلیمانی، حکومت و مردم ایران […]

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت.

عبدالله گفت: از وقوع حادثه‌‌ای صبح امروز جمعه در بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متأسف هستیم. این رخداد را به خانواده‌ سردار سلیمانی، حکومت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان و متحدان کشور ما است. در دوران جهاد و مقاومت در کنار مردم ما ایستاد. در مرحله‌ بازسازی در سالیان پسین از ثبات، استقرار و بازسازی حمایت کرد و سالهاست از میلیون‌ها مهاجر ما میزبانی می‌کند.

رییس اجراییه افغانستان ادامه داد: افغانستان به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و خشونت خواهان تنش‌زدایی در روابط  منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد و امیدوار است حوادث اخیر در وضعیت و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تأثیر منفی نگذارد