سومین نشست انجمن‌های ادبی تایباد و هرات با حضور اعضای انجمن‌های ادبی این دو شهر، مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان تایباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد، اعضای شورای اسلامی و شهردار در شهر تایباد، استان خراسان رضوی برگزار شد. […]

سومین نشست انجمن‌های ادبی تایباد و هرات با حضور اعضای انجمن‌های ادبی این دو شهر، مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان تایباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد، اعضای شورای اسلامی و شهردار در شهر تایباد، استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست شعرای انجمن‌های ادبی مهر و مولانا از شهر تایباد، انجمن ادبی هرات و دو شاعر مهمان از شهرهای تهران و مشهد به شعرخوانی پرداختند.

احمد مقیمی مشاور فرهنگی، اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با بیان اینکه زبان فارسی هیچگاه به هیچ ملتی تحمیل نشده است؛ به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت زبان فارسی اشاره کرد و گفت اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند: باید کاری کرد که دنیا ناچار شود زبان فارسی را بیاموزد، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که پیشرفت علمی حاصل شود و دنیا برای عقب نماندن باید این زبان را بیاموزد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با بیان اینکه اگر پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی بخواهد در یک‌بستر درست پیش برود، آن بستر بهره گیری از زبان فارسی است افزود زبان فارسی زبان مقاومت، مجاهدت و شرف است.