سعید خطیب زاده،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره تحولات افغانستان و خروج نیروهای نظامی در افغانستان خاطرنشان کرد: تحولات افغانستان را با دقت در حال پیگیری هستیم. با کنشگران منطقه‌ای در این باره در حال رایزنی هستیم. تحولات افغانستان ما را نگران کرده است. به دلیل صلح، ثبات و امنیت افغانستان تمامی مساعی جمیله خود […]

سعید خطیب زاده،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره تحولات افغانستان و خروج نیروهای نظامی در افغانستان خاطرنشان کرد: تحولات افغانستان را با دقت در حال پیگیری هستیم. با کنشگران منطقه‌ای در این باره در حال رایزنی هستیم. تحولات افغانستان ما را نگران کرده است. به دلیل صلح، ثبات و امنیت افغانستان تمامی مساعی جمیله خود را به کار خواهیم برد تا آینده این کشور با ثبات شود.

این دیپلمات ارشد با اشاره به روابط نزدیک ایران با دولت مرکزی افغانستان و گروه‌های افغانستانی ابراز داشت: هم با دولت افغانستان در ارتباط هستیم و به گروه‌های دیگر اعلام کردیم گفت‌وگوهای طالبان با دولت را می‌توانیم تسهیل کنیم. امیدواریم شرایط آتی همراه با ثبات باشد.

خطیب‌زاده درباره حضور احتمالی ایران در اجلاس استانبول درباره افغانستان بیان کرد: حضور در اجلاس استانبول موضوعی است که در آینده درباره آن اظهارنظر خواهیم کرد.