سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از آمادگی ایران برای انتقال زندانیان افغان به افغانستان خبر داد . به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل ، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز در دیدار با ” فضل احمد معنوی ” وزیر دادگستری افغانستان ، شمار زندانیان افغان در ایران را حدود بیست هزار […]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از آمادگی ایران برای انتقال زندانیان افغان به افغانستان خبر داد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل ، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز در دیدار با ” فضل احمد معنوی ” وزیر دادگستری افغانستان ، شمار زندانیان افغان در ایران را حدود بیست هزار نفر اعلام کرد و گفت : دولت ایران آماده است این زندانیان را به افغانستان انتقال دهد .
وی افزود هم اکنون :پرونده های دو هزار و ششصد زندانی افغان در ایران تکمیل است و این افراد آماده انتقال به افغانستان هستند .
امینیان همچنین خواستار توجه به انتقال بیست و پنج زندانی ایرانی در افغانستان به ایران شد.
امینیان با اشاره به روند صلح افغانستان گفت : ایران از نظام جمهوری و قانون اساسی افغانستان حمایت می کند و امیدوار است روند صلح هرچه زودتر به نتیجه برسد .
وزیر دادگستری افغانستان نیز ضمن قدردانی از میزبانی ایران از مهاجران افغان گفت : تلاش می‌شود برای مشکل مهاجران افغان در ایران و انتقال زندانیان افغان راه‌حل منطقی جستجو شود.
وی افزود : هر چند توافقنامه ای در زمینه استرداد مجرمان میان افغانستان و ایران وجود دارد اما لازم است این توافقنامه تقویت و اجرایی شود.