هادی رمضانی، امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) اعلام کرد: سومین محموله کمک‌های مردم ایران که توسط مردم استان اصفهان جمع‌آوری شده است، به افغانستان ارسال شد و در مناطق زلزله زده در هرات توزیع می‌شود. وی افزود: اقلام اهدایی شامل انواع مواد غذایی، آب معدنی، کیک و کلوچه به وزن ۴۰ تن است که وارد افغانستان […]

هادی رمضانی، امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) اعلام کرد: سومین محموله کمک‌های مردم ایران که توسط مردم استان اصفهان جمع‌آوری شده است، به افغانستان ارسال شد و در مناطق زلزله زده در هرات توزیع می‌شود.

وی افزود: اقلام اهدایی شامل انواع مواد غذایی، آب معدنی، کیک و کلوچه به وزن ۴۰ تن است که وارد افغانستان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: تاکنون طی ۲ مرحله، ۴۵۰ تن انواع کالاهای اهدایی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از کشورمان برای مردم زلزله زده افغانستان ارسال شده است.

رمضانی گفت: کمک‌های مردمی شهرستان تایباد به مناطق زلزله زده افغانستان همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده نیز چندین دستگاه کامیون به روستاهای زلزله زده ولایت هرات ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مردم شیعه و اهل سنت تایباد افزون بر ۲ میلیارد تومان به روستاهای زلزله زده کمک نقدی داشتند.

هفته گذشته زلزله ۶٫۳ ریشتری شهرستان «زنده‌جان» هرات و بخش‌های دیگر از این ولایت را لرزاند و ویرانی‌ و تلفات گسترده به‌جای گذاشت. از آن زمان تاکنون هرات شاهد وثوع چندین زلزله دیگر نیز بوده است.