هفتمین شماره نشریه تخصصی “نسیم بخارا” با نگاهی ویژه به پیوندهای فرهنگی ایران و افغانستان از سوی انجمن دوستی ایران و افغانستان منتشر شد. جایگاه جشن نوروز و آثار فرهنگی ثبت جهانی آن، آغازگر مطالب این شماره است. در ادامه به بهانه برگزاری پنجمین دوره جشنواره قند پارسی ویژه ادبیات پایداری، گزارشی کوتاه از این […]

هفتمین شماره نشریه تخصصی “نسیم بخارا” با نگاهی ویژه به پیوندهای فرهنگی ایران و افغانستان از سوی انجمن دوستی ایران و افغانستان منتشر شد.
جایگاه جشن نوروز و آثار فرهنگی ثبت جهانی آن، آغازگر مطالب این شماره است. در ادامه به بهانه برگزاری پنجمین دوره جشنواره قند پارسی ویژه ادبیات پایداری، گزارشی کوتاه از این جشنواره ارائه شده و علاوه بر اشعار برگزیده ادبیات پایداری، نگاه دو چهره برجسته فرهنگی افغانستان و تاجیکستان به این جشنواره نیز تقدیم علاقه مندان شده است.
بررسی پیوندهای فرهنگی ایران و افغانستان و راهکارهای تقویت و گسترش این پیوندها در گفتگو با دو چهره موثر در حوزه روابط فرهنگی دو کشور، افق های جدیدی را فراروی مخاطب قرار می دهد. میراث مکتوب ایران و افغانستان به عنوان یکی از مهمترین زمینه های پیوند دو ملت در گفتگو با دو چهره فعال در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در بیان نزدیکی زبان های فارسی و پشتو، دیدگاه عالمانه علامه عبدالحی حبیبی مورد استناد قرار گرفته است.
بازتاب اصل اعتقادی نبوت در کشف المحجوب ابوالحسن هجویری، معرفی کتاب و اخبار انجمن دوستی ایران و افغانستان، دیگر مطالبی است که در این شماره “نسیم بخارا” تقدیم علاقه مندان شده است.