سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون برای ۳۷۲۰ نفر از فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در کشور شناسنامه صادر و تحویل داده شده است. سیف‌الله ابوترابی گفت: تا کنون به استعلام های ۱۷ هزار و ۳۲۹ نفر از افرادی که حاصل ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی هستند از طریق […]

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون برای ۳۷۲۰ نفر از فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در کشور شناسنامه صادر و تحویل داده شده است.

سیف‌الله ابوترابی گفت: تا کنون به استعلام های ۱۷ هزار و ۳۲۹ نفر از افرادی که حاصل ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی هستند از طریق کمیسیون های مستقر در استانداری ها کشور پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: بیشترین متقاضیان دریافت شناسنامه و تابعیت ایرانی از مادر ایرانی و پدر خارجی مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی است.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در فرآیند اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی در پایان راه قرار دارد، گفت: متقاضیان دریافت تابعیت ایرانی زیر ۱۸ سال، براساس قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، توسط مادر و متقاضیان بالای ۱۸ سال خودشان می‌توانند اقدام کنند.