بیکاری و شرایط اقشار آسیب پذیر ویروس کرونا بر اوضاع کسب کل جامعه تاثیر گذاشته ولی تاثیرات این ویروس بر مهاجرین افغانستانی بسیار بیشتر از دوستان ایرانی شان بوده است. اولین تاثیر آن بیکاری است که بر زندگی آنان رخ داده است مخصوصا خانواده هایی که زن سرپرست و نان آور است به دلیل آسیب […]

بیکاری و شرایط اقشار آسیب پذیر

ویروس کرونا بر اوضاع کسب کل جامعه تاثیر گذاشته ولی تاثیرات این ویروس بر مهاجرین افغانستانی بسیار بیشتر از دوستان ایرانی شان بوده است.

اولین تاثیر آن بیکاری است که بر زندگی آنان رخ داده است مخصوصا خانواده هایی که زن سرپرست و نان آور است به دلیل آسیب پذیری شان تا کنون پی آمدهای شدید تری داشته است. خانواده هایی که در این ایام با آنها برخورد داشته ام از ادامه این اوضاع بسیار نگرانند آنها با توجه به شرایط شان، مسائل و نیازهای زندگی شان را اولویت بندی کرده اند که این خود یک روند منفی هست بدین صورت که مثلا از هزینه های درمان و سلامت شان کاسته اند ویا کاملا قطع کرده اند و فعلا برای گذران زندگی که مخارج خورد و خوراک شان است تمرکز کرده اند که ادامه این شرایط ممکن است در آینده  سلامتی آنان را به خطر بیندازد و یا هزینه های درمان آنان را افزایش قابل توجهی دهد.

#کرونا | #کرونا_و_مهاجران | #خانواده_های_نیازمند

دیاران

diaran.ir