نشست ویژه تجار کشور افغانستان در تهران فرصت خوبی است تا زمینه های سرمایه گذاری مشترک ایران و افغانستان و چگونگی مشارکت بخش خصوصی دو کشور در این گونه طرحها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. محمد رضا اسماعیلی رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در گفتگو با روابط عمومی این انجمن گفت: نشست […]

نشست ویژه تجار کشور افغانستان در تهران فرصت خوبی است تا زمینه های سرمایه گذاری مشترک ایران و افغانستان و چگونگی مشارکت بخش خصوصی دو کشور در این گونه طرحها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

محمد رضا اسماعیلی رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در گفتگو با روابط عمومی این انجمن گفت: نشست فرصت های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران ویژه تجار و فعالین اقتصادی افغانستان که با همت و مشارکت وزارت امور خارجه کشورمان، سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، منطقه آزاد تجاری چابهار و انجمن دوستی ایران و افغانستان طی این هفته در تهران برگزار خواهد شد فرصت و همکاریهای بخش خصوصی تهران-کابل را در دستور کار خود قرار داده است.

اسماعیلی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، پیش بینی می شود فرصت های خوبی در اختیار سرمایه گذاران دو کشور برای ورود به عرصه های اقتصادی فراهم باشد. وی افزود: از همه نهادها و سازمان های ذینفع این انتظار است که نسبت به تسهیل تجارت میان دو کشور رویکرد حمایتی داشته باشند چرا که افغانستان تنها کشوری است که با مرزهای مشترک فراوانی با کشورمان می باشد و توسعه تجارت با این کشور می تواند عاملی در تثبیت و تقویت امنیت در منطقه ارزیابی شود.