مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: از زمان ابلاغ قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادران ایرانی، ۲۲۰۰ پرونده در قم تشکیل و ۴۳۱ شناسنامه و تابعیت ایرانی نیز صادر شده. ◀️ آنجایی که در اداره امور اتباع و مهاجرین استانداری قم فقط یک کارشناس برای بررسی این حجم از پرونده وجود […]

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت:
از زمان ابلاغ قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادران ایرانی، ۲۲۰۰ پرونده در قم تشکیل و ۴۳۱ شناسنامه و تابعیت ایرانی نیز صادر شده.

◀️ آنجایی که در اداره امور اتباع و مهاجرین استانداری قم فقط یک کارشناس برای بررسی این حجم از پرونده وجود دارد[!!!]، صدور حکم و بررسی های نهایی بسیار زمان بر می شود.

◀️ وی ادامه داد: احراز تابعیت ذاتی یا اکتسابی مادر و پیچیدگی های قانونی هرکدام، بررسی کامل مدارک و مستندات زوجین، تولد فرزند قبل یا بعد از تابعیت مادر یا پدر و روند طولانی استعلامات دستگاه های قضایی و امنیتی باعث طولانی شدن صدور شناسنامه و تابعیت می شود.

◀️ شیرمحمدی با تاکید بر اینکه قانون ایران در اعطای تابعیت سخت ترین قوانین را در نظر گرفته و این حجم از سخت گیری در هیچ کشور دیگری وجود ندارد، تصریح کرد: با صدور شناسنامه و تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج دایم و رسمی با مادران ایرانی تمام حقوق و مزایایی که یک شهروند ایرانی از آن برخودار است به این افراد نیز مترتب می شود و تنها محدودیتی که این افراد دارند در کسب پست و مسوولیت است و مشکلی در افتتاح حساب، تملک، خدمت سربازی، نقل و انتقال اموال و غیره ندارند.

◀️ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با تاکید بر این که وقتی سخن از ازدواج میگوییم منظور ازدواج دایم و رسمی است و نه آنچه فیک نیوزها بعنوان ازدواج موقت مطرح می‌کنند، ادامه داد: این افراد همچنین برای ثبت ازدواج باید نسبت به تکمیل فرمی (پیوست گزارش) که در این خصوص درنظرگرفته شده، اقدام کنند، چگونگی آشنایی دو طرف از جمله این سوالات است تا در صورتی که شکل آشنایی بصورت سطحی و در کوچه و خیابان باشد، حساسیت های کارشناسان بیشتر می شود.