به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، خانه ادبیات افغانستان، از سه مجموعه داستان، از جشنواره قند پارسی و داستان نویسان جوان خود در حوزه هنری رو نمایی می‏ کند. خانه ادبیات افغانستان، در محفلی از سه مجموعه داستانی نویسندگان جوان افغانستان به نام های «قصه زمان بیدار و آدم ‏ها خفته» «یک پیاله چای با […]

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، خانه ادبیات افغانستان، از سه مجموعه داستان، از جشنواره قند پارسی و داستان نویسان جوان خود در حوزه هنری رو نمایی می‏ کند.

خانه ادبیات افغانستان، در محفلی از سه مجموعه داستانی نویسندگان جوان افغانستان به نام های «قصه زمان بیدار و آدم ‏ها خفته» «یک پیاله چای با آرزوهای کوچک» و «زادگاهم من زمین» را با حضور شاعران و جمعی از نویسندگان داستان‏ ها رو نمایی می‏ کند.

«قصه زمان بیدار و آدم‏های خفته» مجموعه  ای است از نویسندگان جوان افغانستان، که در کلاس ‏های داستانی خانه ادبیات آموزش داستان نویسی را آموخته ‏اند. این مجموعه را تینا محمدحسینی گرد آوری کرده و توسط نشر تاک در کابل منتشر شده است.

«یک پیاله چای با آرزوهای کوچک» مجموعه است از داستان‌‏های برگزیده ششمین جشنواره قند پارسی، از داستان نویسان جوان افغانستان. این مجموعه را  محمدصادق دهقان گرد آوری کرده و توسط نشر سورۀ مهر در تهران منتشر شده است.

«زادگاه من زمین» مجموعه است از نویسنده جوان افغانستان، سمیه سادات حسینی هنر آموز کلاس‏های داستان خانه ادبیات افغانستان. این مجموعه توسط نشر مهراندیش در تهران منتشر شده است.

همچنین در این محفل، به بهانه «شب چلّه» شاعران و نویسندگان افغانستانی شعر و داستان خواهند خواند.

این محفل ادبی با همکاری مرکز آفرینش ‏های ادبی حوزه هنری و بنیاد ادبیات شعر و داستانی ایرانیان برگزار می ‏شود.

این برنامه ‌روز پنج‌شنبه ۳۰قوس/ آذر از ساعت ۱۶ تا ۱۸، در محل جلسات هفتگی خانه ادبیات افغانستان در حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر، سالن  امیرحسین فردی برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ و هنر آزاد است.