محمد بشیر توحیدی؛ معاون والی بلخ که در مراسم گرامیداشت از بیست و نهمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در شهر مزار شریف صحبت می کرد، گفت: امام خمینی (ره) با دست خالی اما با همتی بلند در برابر رژیم ۲۵۰۰ ساله ای که از طرف تمام کشورها حمایت می شد، در برابر ظلم […]

محمد بشیر توحیدی؛ معاون والی بلخ که در مراسم گرامیداشت از بیست و نهمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در شهر مزار شریف صحبت می کرد، گفت: امام خمینی (ره) با دست خالی اما با همتی بلند در برابر رژیم ۲۵۰۰ ساله ای که از طرف تمام کشورها حمایت می شد، در برابر ظلم و استبداد با تحمل تبعیدها و رفتن به زندان، انقلاب را به پیروزی رساند.

وی گفت: استکبار جهانی اصلا در خیالش نمی گنجید که یک طلبه از قم برخیزد و در برابر قدرت آنها ایستاده و نظام شان را از بین ببرد.

معاون والی بلخ همچنین خاطرنشان ساخت: امام با ساده زیستی در حالی که یک مجتهد جامع الشرایط بود، با کدرهای سالم و با دست توانای خودش شاگرد تربیت کرد؛ در حالی که خودش در تبعید به سر می برد، در مقابل نظام ایستاد و نظام استبدادی را سرنگون کرد.

آقای توحیدی گفت: تحریم ها و جنگ های ۸ ساله ای که در برابر وی توسط استکبار جهانی، سازمان دهی شده بود در حالی که ایران از لحاظ اردو و ارتش یک دولت نوپا بود؛ اما باز هم در مقابل آنها توانست خوب رهبری و مدیریت نماید و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزند.

توحیدی به سخن حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در خصوص قیام مردم افغانستان در زمان تجاوز قشون سرخ شوروی اشاره نمود و گفت: در آن زمان حضرت امام(ره) به مردم افغانستان خطاب کرد و گفت: شما مردم چنان سیلی محکمی به ابرقدرت شرق زدید که دیگر نمی تواند سربلند نماید.

توحیدی همچنین به سخنان دکتر بهشتی در خصوص تعریف مجاهدین افغانستانی اشاره کرد و بیان داشت: آقای دکتر بهشتی در خصوص مجاهدین کشور ما می گوید: “مجاهدین افغانستان بهترین و بی نظیرترین مجاهدین دنیا هستند که مبارزه آنها با شکم گرسنه و با پای برهنه در مقابل غول دنیا، بی مانند بود.”

وی نبود رهبری واحد مانند حضرت امام خمینی(ره) در کشور، موجودیت تفرقه و خارج شدن از محور قرآن و اسلام را از مواردی عنوان کرد که سبب شد انقلاب مجاهدین افغانستان به نتیجه ای مطلوب نرسد.

معاون والی بلخ، در پایان خاطرنشان ساخت: تمام مشکلات کشور به دامن زدن به تفرقه و اختلافات برمی گردد و راه حل و رسیدن به موفقیت در آن، پیروی از دین اسلام در محور قرآن و سنت می باشد.

قابل ذکر است که این برنامه از سوی شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در شهر مزار شریف در مدرسه علمیه سلطانیه با حضور مردم شریف و متدین ولایت بلخ اعم از شیعه و سنی برگزار شده بود.