یک هیئت از سوی حکومت طالبان برای گفتگو درباره مسائل مورد اختلاف مرزی، وارد تهران شده است. این هیئت که به ریاست مولوی سعدالله بلوچ رئیس اداره همکاری‌های امنیتی و امور مرزی وزارت خارجه حکومت طالبان عصر دیروز وارد ایران شده است، قرار است در هفتمین اجلاس کمیسیون عالی مرزی میان ایران و افغانستان، با […]

یک هیئت از سوی حکومت طالبان برای گفتگو درباره مسائل مورد اختلاف مرزی، وارد تهران شده است.

این هیئت که به ریاست مولوی سعدالله بلوچ رئیس اداره همکاری‌های امنیتی و امور مرزی وزارت خارجه حکومت طالبان عصر دیروز وارد ایران شده است، قرار است در هفتمین اجلاس کمیسیون عالی مرزی میان ایران و افغانستان، با طرف ایرانی به گفتگو بنشیند.

هیئت اعزامی حکومت طالبان را در این سفر، سعدالله بلوچ و ۱۴ نفر از وزارت‌خانه‌های دفاع، انرژی و آب، کشور، امور خارجه و امور قبایل و مرزهای افغانستان تشکیل داده است.

قرار است در هفتمین اجلاس کمیسیون عالی مرزی میان ایران و افغانستان، مسائل مختلف مرزی میان دو کشور حل‌وفصل گردد.

کشور افغانستان , طالبان ,

پیش‌تر از این، هیئت عالی ایران به سرپرستی سردار رضایی جانشین فراجا در شهرستان مرزی تایباد با هیئت افغانستانی دیدار کرده بود و توافقات اولیه برای ادامه این نشست‌ها و حل برخی مسائل و مشکلات مرزی صورت پذیرفته بود.

وجود برخی مشکلات مرزی و ایجاد هماهنگی بیشتر جهت مبارزه با قاچاق موادمخدر و انسان و همچنین مبارزه مشترک با فعالیت گروه‌های غیرقانونی در مرزهای مشترک از جمله مسائلی ا‌ست که انتظار می‌رود در این اجلاس و نشست‌های آینده پیرامون آن‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته و منجر به توافقات اساسی میان تهران و کابل گردد.

توقع می‌رود این نشست پرونده اختلاف‌های مرزی را به طور کامل ببندد و مانع از بروز مشکلاتی شود که در زمان استقرار دولت اشرف غنی و عدم اشراف بر مناطق مرزی از سوی دولت کابل، هر از چند گاهی، به شکلی خودنمایی می‌کرد.