به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نجیب بارور، شاعر افغانستانی، با انتشار نوشتاری در استوری اینستاگرامش، نسبت به حادثه تروریستی در حرم مطهر امام رضا (ع)، واکنش نشان داد.  او که پس از چیرگی طالبان بر افغانستان، به ایران آمده است، در این باره نوشته است: «در حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان، سه طلبه توسط یک افغانستانی اوزبیک‌تبار […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نجیب بارور، شاعر افغانستانی، با انتشار نوشتاری در استوری اینستاگرامش، نسبت به حادثه تروریستی در حرم مطهر امام رضا (ع)، واکنش نشان داد. 

او که پس از چیرگی طالبان بر افغانستان، به ایران آمده است، در این باره نوشته است: «در حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان، سه طلبه توسط یک افغانستانی اوزبیک‌تبار مورد حمله قرار گرفته است. هنور انگیزه این قضیه معلوم نیست، اما هرچه در پنهان داشته باشد، برای سوء تفاهم ایجاد کردن در بین دو ملت است. من با تقبیح این عملکرد تروریستی، تقاضا می‌کنم چنین قضایا را به کشور مرتکبان ارتباط ندهند، تروریست‌، تبار، قوم و کشور ندارد. در این شرایط دشوار که شش میلیون افغانستانی در ایران ساکن هستند، ایجاد هر نوع فتنه به‌خاطر گل‌آلود کردن فضاست.
توقع دارم این قضیه جنایی، از دید عملکرد یک فرد نگریسته شود،  ملت افغانستان با مردم ایران رابطه‌های تاریخی و عمیقی دارد که در رگ و ریشه ما نفوذ دارد. شیاطین را نگذارید در بین ما فتنه‌های قدیمی را زنده کنند. این عملکرد، شرم‌آورترین عمل تروریستی است که تنها در ذهنیت برده‌های استخباراتی تبارز پیدا می‌کند. مردمان این جغرافیا، مشترکات هزارساله دارند و برادر هیچ‌گاه به برادر دیگر حمله نمی‌کند!»