وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برخی گزارش‌ها در مورد عدم پذیرش اتباع خارجی مشکوک به ویروس کرونا را تکذیب کرد. خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ تهران: کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در نشستی با خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره انتشار برخی اخبار در زمینه پذیرش نکردن اتباع خارجی مشکوک به کرونا در این کشور […]

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برخی گزارش‌ها در مورد عدم پذیرش اتباع خارجی مشکوک به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) ـ تهران: کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در نشستی با خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره انتشار برخی اخبار در زمینه پذیرش نکردن اتباع خارجی مشکوک به کرونا در این کشور گفت: “این موضوع به طور قطع یقین کذب است”.

وی تصریح کرد: “تمام اتباع خارجی در کشور ما مانند هموطنان غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده علائم مذکور به مراکز درمانی هدایت شده و تحت درمان قرار می‌گیرند؛ هرچند که سیاست اصلی ما شناسایی افراد مشکوک و توصیه بر قرنطینه خانگی است”.

وی با اشاره به مشاهده این درخواست‌ها ادامه داد، بسیاری از اظهارات مقامات کشورهای همسایه درباره شایع نشدن بیماری کرونا در این کشورها صحیح نیست و ایران امیدوار است این کشورها آزادی اطلاعات در زمینه اطلاع‌رسانی مبتلایان به این بیماری را مدنظر قرار دهند تا از این طریق، جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.