غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی یعنی فرصت برابر در اختیار همه قرار بگیرد، در بحث عدالت آموزشی دو نکته مهم است، نخست عدالت ساختاری و دوم عدالت آموزشی محتوایی است، که در این بخش با چالش مواجه هستیم. ۴ مدل برای […]

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی یعنی فرصت برابر در اختیار همه قرار بگیرد، در بحث عدالت آموزشی دو نکته مهم است، نخست عدالت ساختاری و دوم عدالت آموزشی محتوایی است، که در این بخش با چالش مواجه هستیم.

۴ مدل برای آموزش وجود دارد، آموزش تلویزیونی، بسته‌های آموزشی، آموزش حضوری در مناطق روستایی و کم جمعیت و ۳.۵ میلیون دانش آموز به آموزش دسترسی دارند و هیچ دانش‌آموزی کاملا از گردونه آموزش خارج نشده است.

وی درباره دسترسی دانش‌آموزان اتباع خارجی به شبکه شاد گفت: از ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی ۲۵۰ هزار نفر ابزار لازم برای اتصال به شاد را ندارند و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کمک کردیم که ۳۰ هزار موبایل توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حال تامین است.