به دنبال تصویب طرح انتقال ۶ هزار پناهجوی افغانستانی مقیم پاکستان به کانادا، اسلام‌آباد اعلام کرد که از این طرح حمایت کرده و برای تسهیل انتقال شناهجویان افغان، با کانادا همکاری خواهد کرد. به گزارش رسانه‌های پاکستان، مقامات این کشور اعلام کردند که این پناهجویان افغان تا پایان سال جاری به کانادا منتقل خواهند شد. […]

به دنبال تصویب طرح انتقال ۶ هزار پناهجوی افغانستانی مقیم پاکستان به کانادا، اسلام‌آباد اعلام کرد که از این طرح حمایت کرده و برای تسهیل انتقال شناهجویان افغان، با کانادا همکاری خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، مقامات این کشور اعلام کردند که این پناهجویان افغان تا پایان سال جاری به کانادا منتقل خواهند شد.

بر اساس این طرح، کمیسیون عالی کانادا هزینه‌ انتقال ۶ هزار افغان به کانادا به علاوه هزینه مجوز خروج که برای هر نفر ۳۰ دلار است را تامین خواهد کرد. کانادا پیش از این نیز از توافق با امارات متحده عربی برای تسهیل انتقال هزار پناهجوی افغان به کانادا خبر داده بود.

پس از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، هزاران شهروند افغان که قصد مهاجرت به کانادا را داشتند به پاکستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی پناهنده شدند. این در حالی است که مهاجران افغان پس از پایان اعتبار ویزای خود در پاکستان باید ۸۰۰ دلار جریمه به این کشور بپردازند.خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!