مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) در اعلامیهای گفت این شمار از آموزگاران زن پناهندگان افغان در ایران، با همکاری دولت ژاپن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران و برخی از دانشگاههای این کشور با شیوههای نوین تدریس آشنا شدهاند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط یونسکو، برنامه […]
مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) در اعلامیهای گفت این شمار از آموزگاران زن پناهندگان افغان در ایران، با همکاری دولت ژاپن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران و برخی از دانشگاههای این کشور با شیوههای نوین تدریس آشنا شدهاند.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط یونسکو، برنامه تدریس این آموزگاران زن افغانستانی اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.
این نهاد بینالمللی خاطرنشان کرد که حدود ۹ هزار دانشآموز افغانستانی که در شهرهای مختلف ایران پناهنده هستند، بهطور غیرمسقیم از این مهارتها بهره میبرند.
یونسکو میافزاید هدف از راهاندازی این برنامه، حمایت از آموزگاران زن افغانستانی در ایران با مهارتها و دانش مورد نیاز آنان برای ارائه آموزش باکیفیت به دانشآموزان پناهجوی افغانستانی در ایران تا زمان بازگشت آنان به مدارس رسمی است.
این نهاد تأکید میکند در این برنامه همچنین به آموزگاران آموزش داده شده که از این کودکان بازمانده از تحصیل و متأثرشده از بحران، حمایت روانی کنند و به آنان کمک نمایند که با محیط جدید سازگار شوند.
Sunday, 22 December , 2024