♦️منار جام غور در غرب افغانستان، دومین منار خشتی جهان با خطر فروپاشی مواجه است. این منار در نتیجۀ زلزلۀ اخیر آسیب دیده و آسیب‌پذیری‌اش بیشتر شده‌است. ♦️رئیس اطلاعات و فرهنگ حکومت در ولایت غور هشدار می‌دهد که اگر به زودترین فرصت توجه نشود، این منار با سرازیر شدن سیلاب‌ها فرو خواهد ریخت. ♦️مولوی عبدالحی […]

♦️منار جام غور در غرب افغانستان، دومین منار خشتی جهان با خطر فروپاشی مواجه است. این منار در نتیجۀ زلزلۀ اخیر آسیب دیده و آسیب‌پذیری‌اش بیشتر شده‌است.

♦️رئیس اطلاعات و فرهنگ حکومت در ولایت غور هشدار می‌دهد که اگر به زودترین فرصت توجه نشود، این منار با سرازیر شدن سیلاب‌ها فرو خواهد ریخت.

♦️مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور می‌گوید، زلزلهٔ اخیر در غرب افغانستان که مرکز آن در بادغیس بود، منار جام یکی از بزرگترین گنجینه‌های معماری و باستانی افغانستان را بیشتر از گذشته کج کرده‌است.

♦️او به رادیو آزادی گفت که در اثر این زلزله تعدادی از خشت‌های اصلی این منار و خشت‌های حفاظتی‌که تازه برای محافظت از آن استفاده کرده بودند، افتیده و قسمت‌های پائینی منار هم نم گرفته و آب به آن رخنه کرده‌است.