🔻دویست و دوازدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با ضیا قاسمی نویسنده و شاعری از افغانستان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نهم دی‌ماه ۱۴۰۰ در خانه فرهنگان قریب برگزار و به صورت مجازی پخش می‌شود. 🔻ضیا قاسمی شاعر و سينماگر در […]

🔻دویست و دوازدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با ضیا قاسمی نویسنده و شاعری از افغانستان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نهم دی‌ماه ۱۴۰۰ در خانه فرهنگان قریب برگزار و به صورت مجازی پخش می‌شود.

🔻ضیا قاسمی شاعر و سينماگر در ۲۴ عقرب سال ١٣٥٤ در منطقه‌ی بهسود در ولایت وَردَک در افغانستان به دنیا آمده است. در سال ١٣٦٤ همراه خانواده به ایران مهاجرت کرده و تحصیلاتش را تا اخذ مدرک لیسانس کارگردانیِ سینما و تلویزیون از دانشکده‌ی صدا و سیماى ايران ادامه داده است.

🔻او در تهران ضمن تأسيس «خانه ادبيات افغانستان»، به مدت سه دوره دبير «جشنواره‌ی ادبى قند پارسى» و همچنين مدير مسؤل فصل‌نامه‌ی ادبى هنرى «فرخار» بوده است. ضيا در سال ١٣٨٦ به افغانستان برگشته و برای مدتی در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان مشغول به کار بوده است.

🔻ضيا در حال حاضر در سوئد اقامت دارد. او مسؤل کمیته‌ی فرهنگی اتحادیه‌ی صلصال سوئد و دبیر جشنواره‌ی سالانه‌ی شعر صلصال و همچنین مدیر مسؤل نشریه‌ی «کتاب‌نامه» است.