دسته دیگری از نخبگان کشور افغانستان که مورد پذیرش دانشگاه علوم‌پزشکی یزد قرار گرفتند، مورد استقبال مسؤولان این دانشگاه قرار گرفتند. سیدعلی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توضیح داد: در سال ۱۳۹۹ از سوی سفیر این کشور پیامی به ما ارسال […]

دسته دیگری از نخبگان کشور افغانستان که مورد پذیرش دانشگاه علوم‌پزشکی یزد قرار گرفتند، مورد استقبال مسؤولان این دانشگاه قرار گرفتند.

سیدعلی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توضیح داد: در سال ۱۳۹۹ از سوی سفیر این کشور پیامی به ما ارسال شد که ۱۰۰ نفر در کنکور افغانستان شناسایی شده‌اند و بلافاصله ما با آنها تماس گرفتیم و از این تعداد ۸۰ نفر آنها علاقه‌مند بودند که در دانشگاه‌های ایران در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

حسینی افزود: با توجه به اینکه انتخاب این برگزیدگان، ایران بود، ما با چند دانشگاه برای جذب این افراد برگزیده مذاکره کردیم و در نهایت پس از حدود چهار ماه ۴ دانشگاه کشور آمادگی خود را برای جذب این افراد اعلام کردند که شامل دانشگاه‌های “شهید بهشتی”، “صنعتی امیرکبیر”، علوم پزشکی شهید بهشتی” و “علوم پزشکی یزد” می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای این طرح موجب خواهد شد که ارتباطات علمی و فناورانه از طریق همین افراد میان دو کشور تقویت شود.