به دنبال انتشار یک کلیپ ویدئویی جدید در مورد ضرب و شتم مهاجرین افغانستانی در ایران در شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، پلیس ایران می‌گوید که این کلیپ مربوط به سال گذشته در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه در ولایت آذربایجان غربی و مربوط به قاچاقچیان انسان بوده که با عملکرد پلیس این کشور، این […]

به دنبال انتشار یک کلیپ ویدئویی جدید در مورد ضرب و شتم مهاجرین افغانستانی در ایران در شبکه تلویزیونی آریانا نیوز، پلیس ایران می‌گوید که این کلیپ مربوط به سال گذشته در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه در ولایت آذربایجان غربی و مربوط به قاچاقچیان انسان بوده که با عملکرد پلیس این کشور، این مهاجرین آزاد و دو نفر از عاملین ضرب و شتم در این کلیپ نیز دستگیر می‌شوند.

ظهر روز دوشنبه ، ۶ اردیبهشت شبکه تلویزیونی آریانا نیوز کلیپی را با عنوان ضرب و شتم مهاجرین افغان در ایران در صفحات اجتماعی خود از جمله اینستاگرام منتشر کرد که با واکنش‌هایی نیز همراه شد.

این کلیپ در حدود ده مهاجر افغانستانی بعضا با لباس‌های محلی را در اتاق کوچکی نشان می دهد که توسط فردی که لهجه ایرانی دارد، اما در تصویر دیده نمی شود، مورد آزار قرار میگیرند. در این کلیپ ابتدا فردی که این مهاجرین را مورد اذیت و آزار قرار میدهد، از آن‌ها می پرسد که پول دارند یا نه، و بعد به آن ها فحش می‌هد. زمان و مکان ضبط این کلیپ نیز مشخص نیست.از قرائن به نظر می‌رسد که این مهاجرین غیرقانونی که پول هم ندارند، احتمالا توسط یک قاچاقچی مورد آزار قرار می گیرند.

در همین حال، خبرگزاری پلیس ایران در واکنش به انتشار این فیلم، به خبرنگار آوا گفته که این کلیپ دقیقا مربوط به سال گذشته در ولایت آذربایجان غربی این کشور توسط قاچاقچیان انسان است که بالافاصله بعد از آن، پلیس وارد عمل شده و دو نفر از کسانی که این برادران افغانستانی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، دستگیر کردند و دو نفرشان دیگرشان هم موفق به فرار به خارج از این کشور شدند.به گفته پلیس ایران، به دنبال عملیات این نیروها، این اتباع افغانستانی آزاد شدند.