حدود ۲۰۰ پناهجوی افغان مقیم اردوگاه بشردوستانه ابوظبی به افغانستان بازگشته‌اند ♦️بی‌‌اعتنایی ایالات متحده آمریکا به آینده شهروندان افغانستانی که در اردوگاه بشردوستانه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی مستقر شده‌اند، این افراد را ناگزیر کرد به افغانستان بازگردند. علاوه بر اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از پناهجویان افغان مقیم در این اردوگاه، داوطلبانه به افغانستان […]

حدود ۲۰۰ پناهجوی افغان مقیم اردوگاه بشردوستانه ابوظبی به افغانستان بازگشته‌اند

♦️بی‌‌اعتنایی ایالات متحده آمریکا به آینده شهروندان افغانستانی که در اردوگاه بشردوستانه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی مستقر شده‌اند، این افراد را ناگزیر کرد به افغانستان بازگردند. علاوه بر اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از پناهجویان افغان مقیم در این اردوگاه، داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند، حدود ۴۰۰ نفر دیگر نیز برای بازگشت به افغانستان ثبت نام کرده‌اند و در انتظار پرواز به کابل‌اند.

بی‌‌توجهی به انتقال پناهجویان اردوگاه ابوظبی به ایالات متحده آمریکا سبب شد که شماری از این پناهجویان به بیماری‌های روانی دچار شوند. لطیفه (مستعار)، همسر یکی از نظامیانی که عضو واحد ویژه امنیت ملی بود و زیر نظر سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا آموزش دیده بود، از هفت ماه پیش در اردوگاه بشردوستانه ابوظبی به‌سر می‌برد. او در اوضاع بد روانی قرار دارد و چند بار اقدام به خودکشی کرده است، اما مردم او را نجات دادند.