پس از آن که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در روز نخست عید سعید فطر در کاخ ریاست جمهوری بر رهایی بیش از ۸۷۰ زندانی طالب تأکید ورزید، رییس جمهوری کشور اعلام کرد که قرار است ۸۸۷ زندانی طالب به حیث حسن نیت از زندان های کشور رها شوند. اکنون این تصمیم کاخ ریاست […]

پس از آن که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در روز نخست عید سعید فطر در کاخ ریاست جمهوری بر رهایی بیش از ۸۷۰ زندانی طالب تأکید ورزید، رییس جمهوری کشور اعلام کرد که قرار است ۸۸۷ زندانی طالب به حیث حسن نیت از زندان های کشور رها شوند. اکنون این تصمیم کاخ ریاست جمهوری اکنون خشم شماری از شهروندان کشور را بر انگیخته است.

سید امیر هاشمی، یکی از باشنده های کابل می گوید: «این تصمیم رییس جمهور کاملن یک جانبه بوده و نشان میدهد که حکومت افغانستان هرگز پابند به حرمت گذاری برای شهروندانش نیست و در آینده نیز نخواهد بود. آنانی که هر روز از نیروهای امنیتی ما و از هموطنان مان قربانی می گیرند، اکنون از زندان ها آزاد می شوند. به باور من این تصمیم سیاسی است و به خاطر این که قدرت به دست آقای غنی باشد، وی تصمیم گرفته است تا طالبان را از زندان ها آزاد سازند.»

حسیب الله یک تن دیگر از شهرواند کابل در مورد این تصمیم رییس جمهور میگوید: «رها سازی زندانیان طالب از بند جفای بزرگ در حق نیروهای امنتی و دفاعی کشور میباشد، زیرا آنان هر روز در رو یا رویی با این گروه قربانی میدهند.» همچنان نثار احمد یکی دیگر از شهروندان پایتخت به این باور است: «زندانیان که دستشان به خون هزاران هم وطن آغشته است از زندان آزادمی شوند، در واقع زنگ خطر به تمامی شهروندان کشور به ویژه باشنده های پایتخت است، زیرا بار دیگر با رهایی این افراد ممکن موج حمله های این گروه گسترده تر شود و امسال نیز سال خونین برای مردم این سرزمین باشد.»

پیش از این اشتراک کننده های جرگه ی مشورتی صلح از رییس جمهور خواستند تا زندانیان طالب را از بند رها سازد، سپس آقای غنی اعلام کرد که ۱۷۵ زندانی طالب از زندان های کشور رها می شود، اما اکنون انتظار می رود که این زندانیان در دو دوره در ماه های اسد و سنبله از زندان های کشور آزاد گردند