مرحوم دکتر حسن نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامهٔ ادب فارسی بود. او استاد زبان شناسی دانشگاه تهران نیز بود. تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رسانده و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی بود. دکتر انوشه تألیفاتی ارزشمند در حوزه‌ی شعر مهاجران […]

مرحوم دکتر حسن نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامهٔ ادب فارسی بود. او استاد زبان شناسی دانشگاه تهران نیز بود. تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رسانده و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی بود. دکتر انوشه تألیفاتی ارزشمند در حوزه‌ی شعر مهاجران افغانستانی در غربت (کتاب افغانستان در غربت) و فرهنگ واژگان فارسی در افغانستان (فارسی ناشنیده) انجام داده بود.

دکتر انوشه دیروز (۲۳ فروردین ۱۳۹۹) بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

در سال ۱۳۹۵، ششمین مراسم روایت همدلی ایران و افغانستان در حوزه‌ی هنری تهران برگزار شد. در این مراسم اعضای خانه‌ی ادبیات افغانستان از دکتر انوشه تقدیر کردند.

کتاب افغانستان در غربت یکی از آثار ماندگار دکتر انوشه است که به همت انجمن دوستی ایران و افغانستان و موسسه فرهنگی هنری بخارا منتشر شده است.

روایتی از نظر دکتر انوشه در مورد روابط فرهنگی ایران و افغانستان را در این‌جا بخوانید.