مذاکرات صلح افغانستان در حاله ای از ابهام قرار گرفت. حکومت افغانستان پس از حملات دهشت افگنی که توسط تروریستان به زایشگاه شفاخانه داکتران بدون مرز، جنگ همراه با طالبان را از سر گرفت. مادران و نرس های این شفاخانه از جمله قربانیان اصلی در این حمله بودند که که دست کم ۱۶ تن جان […]

مذاکرات صلح افغانستان در حاله ای از ابهام قرار گرفت. حکومت افغانستان پس از حملات دهشت افگنی که توسط تروریستان به زایشگاه شفاخانه داکتران بدون مرز، جنگ همراه با طالبان را از سر گرفت.

مادران و نرس های این شفاخانه از جمله قربانیان اصلی در این حمله بودند که که دست کم ۱۶ تن جان خود را از دست دادند. در این حمله دو طفل تازه متولد شده از جمله کشته شدگان بودند.

گرچه طالبان بلافاصله مسئولیت این حمله را مورد انکار قرار داد اما حمدلله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در توییتر خود اظهار داشت ” حملات بهاری امسال انها علیه افغان ها با سطح جنگ در فصول گذشته قابل مقایسه است، این صلح نیست! و این نکته که مذاکرات صلح با طالبان با شانس کمی همراه خواهد بود.

حمله به زایشگاه همگی را متحیر ساخته است. مسئله پایان جنگ افغانستان، امروز نشان داد که این کشور مسئله اش به صورت مسالمت امیز حل و فصل نخواهد شد!

حمله به شفاخانه و کشتن زنان و کودکان نشان داد که توافق صلح امریکا و طالبان شوخی و نمایشی بیش نبوده است!

اما این را باید در نظر بگیریم که این توافق، قماری خطرناک بالای حقوق زنان افغانستان بوده است.

در ان شکی نیست که امریکایی ها از افغانستان به هر طریقی خواهان خروج هستند اما بدانیم که این توافق در قطر به امضا رسید ان هم بدون حضور زنان!

موضوع زنان برای ایالات متحده بیشتر وسیله ای بود برای پیشبرد سیاست هایش در افغانستان!

بیشتر تحلیلگران می گویند که به لطف مداخله امریکا در افغانستان دیگر زنان افغان در خانه های خود زندانی نیستند!

امروز پس از دو دهه، شاهد ان هستیم که زنان افغان و اطفالشان کشته می شوند. انها حتی در زایشگاه ها ایمن نیستند!

مقامات امریکایی بدانند که بدون در نظر گرفتن حقوق زنان هرگز نمی توان دموکراسی را در افغانستان یا هر جای دیگر جهان، برقرار نمود!

“حقوق زنان” موضوعی بود که ایالات متحده زمانی تصریح کرده بود که غیرقابل مذاکره است، اما امروزه ما با تروریست هایی سر و کار داریم که پیش از ان می‌خواستیم افغانستان را نجات دهند.