«پدر» (با نام اصلی Babai) فیلمی تحسین شده و محصول مشترک کشورهای کوزوو، آلمان و مقدونیه است. این فیلم در سال ۲۰۱۵ و به کارگردانی ویزار مورینا فیلمساز صاحب نام صربستانی ساخته شده است. «پدر» برنده جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال کالووی‌واری، داستان مهاجرت یک پدر و پسر کوزوویی به آلمان است. پدر برای رفتن […]

«پدر» (با نام اصلی Babai) فیلمی تحسین شده و محصول مشترک کشورهای کوزوو، آلمان و مقدونیه است. این فیلم در سال ۲۰۱۵ و به کارگردانی ویزار مورینا فیلمساز صاحب نام صربستانی ساخته شده است.

«پدر» برنده جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال کالووی‌واری، داستان مهاجرت یک پدر و پسر کوزوویی به آلمان است. پدر برای رفتن به آلمان پسرش را تنها رها می‌کند، اما پسر نوجوان راهی طولانی را به تنهایی طی کرده و در آلمان به پدرش ملحق می‌شود، جایی که هردو می‌فهمند امید اندکی برای پناه گرفتن از آن کشور دارند.

در فیلم سکانس کابوسی وجود دارد که به بهترین شکل ترس‌های یک مهاجر را تصویر می‌کند: پسر نوجوان خواب می‌بیند که پدرش دارد او را زنده در تابوت می‌کند. این شاید کلیدی‌ترین کابوس یک مهاجر باشد.

گرچه «پدر» به هیچ وجه فیلمی شعارزده و یا غیرقابل باور نیست و اتفاقاً به شدت هم وفادار به الگوهای سبک واقعگراست، با این حال رگه هایی از وطن پرستی و تشویق به عدم مهاجرت غیراجباری در آن دیده می شود.

🎥تماشای فیلم از اینجا